Prevention of Youth Risky Viral Trends
PRV
Project: Prevention of Youth Risky Viral Trends 2022-1-BG01-KA220-YOU-000085174

Acronym PRV . Field Youth

Profil projektu na FB: https://www.facebook.com/PreventionYouthRiskyViralTrends

Rozpoczęcie projektu 01.11.2022

Zakończenie projektu 31.10.2025
Wszystkie produkty projektu zostały utworzone, można je pobrać poniżej:
WP 2 А1 RESEARCH-Methods- ENG-Web
WP2A3 HANDBOOK ENG Web
WP2A2 Methodology ENG Web
WP 2 А1 RESEARCH-Risks-ENG Web
W dodatku stworzyliśmy videa dostępne an naszym kanale Youtube:
https://www.youtube.com/@PRV-Europe

Partnerzy projektu:

Lider: Stowarzyszenie „Follow me” Dobrich, Bułgaria
Organizacje partnerskie:
E10007286 Akademie für politische Bildung und demokratiefördernd e Maßnahmen Austria Oberösterreich Linz
E10197262 UNIVERZITET MAJKA TEREZA VO SKOPJE Republika Macedonii Północnej SKOPJE
E10285278 STOWARZYSZENIE URBAN FORUM Polska Małopolskie Kraków

Priorytety i tematy

Rozwiązanie problemu transformacji cyfrowej poprzez rozwój gotowości cyfrowej, odporności i potencjału.

Podnoszenie jakości, innowacyjności i uznawania pracy z młodzieżą.

Promowanie aktywnego obywatelstwa, inicjatywy młodych ludzi i przedsiębiorczości młodzieży, w tym społecznej.

Przedsiębiorczość.

Potrzeby, które chcemy zaspokoić, realizując projekt, to:

- potrzeba doskonalenia/aktualizacji umiejętności, wiedzy i kompetencji pracowników młodzieżowych w celu zapobiegania zagrożeniom

związanym z korzystaniem z sieci społecznościowych (w tym cyberprzemocy, podążania za niebezpiecznymi trendami wirusowymi na TikToku, takimi jak wyzwanie „Mleko w skrzynce”, wyzwanie „Blackout” itp.; fake newsów/dezinformacji; uzależnienia od internetu, niebezpiecznych spotkań z nieznajomymi, kradzieży danych osobowych i finansowych, braku kontaktu twarzą w twarz i umiejętności interpersonalnych, izolacji społecznej i obniżonego samopoczucia psychicznego, w tym uogólnionego lęku, lęku społecznego i depresji itp.);

- potrzeby uczenia się i stosowania innowacyjnych metod, instrumentów i praktyk w dziedzinie bezpieczeństwa cyfrowego;

- potrzeby rozwijania wysokiej jakości umiejętności pracowników młodzieżowych w celu promowania edukacji medialnej, włączenia społecznego, przedsiębiorczości młodzieży, demokracji, aktywnego obywatelstwa i komunikacji bez przemocy;

- potrzeby zwiększenia świadomości zagrożeń związanych z mediami społecznościowymi i poprawy zapobiegania niebezpiecznym kontaktom w internecie;

- potrzeby poprawy jakości i wizerunku pracy z młodzieżą.

Pracownicy młodzieżowi potrzebują zaktualizowanych umiejętności na poziomie europejskim, jak uczyć młodzież, jak zapobiegać zagrożeniom w mediach społecznościowych (w tym cyberprzemocy, rozpowszechnianiu i wierzeniu w dezinformację oraz fałszywe wiadomości, na przykład dotyczące COVID-19 i szczepień) oraz rozwijać krytyczne myślenie, aby podejmować świadome decyzje dotyczące swojego zachowania w Internecie i nie narażać się na niebezpieczeństwo. Oglądając filmy przedstawiające osoby podejmujące ryzykowne wyzwania w mediach społecznościowych, można zauważyć pewien trend: większość uczestników to dzieci, nastolatki i młodzi dorośli. Chociaż częściowo można to przypisać młodszej grupie użytkowników mediów społecznościowych, istnieją również psychologiczne i fizjologiczne wyjaśnienia gotowości wielu nastolatków do podejmowania niebezpiecznych wyzwań. Po pierwsze, pragnienie przynależności do grupy jest szczególnie silne w okresie dojrzewania. Dzieci i nastolatki są najbardziej podatne na te niebezpieczne wyzwania ze względu na potrzebę przynależności. We wczesnej adolescencji i okresie dojrzewania dążymy do akceptacji ze strony rówieśników.

Grupy docelowe projektu to:

- Pracownicy młodzieżowi, liderzy młodzieżowi,

- Młodzież

- Pracownicy socjalni i inni specjaliści pracujący bezpośrednio z młodzieżą

Działania:

WP1 Zarządzanie projektem

WP2 Opracowanie rezultatów:

1) Badania nad aktualnymi metodami zapobiegania zagrożeniom w sieciach społecznościowych

2) Innowacyjna metodologia zapobiegania zagrożeniom w sieciach społecznościowych

3) Podręcznik dla pracowników młodzieżowych pracujących w dziedzinie bezpieczeństwa cyfrowego, zawierający odpowiednie wskazówki, narzędzia i programy dotyczące wdrażania treści metodologii

WP3 Szkolenia dla pracowników młodzieżowych i młodzieży:

1) Przygotowanie do szkolenia dla trenerów

2) Międzynarodowe szkolenie dla trenerów mające na celu poprawę kompetencji cyfrowych pracowników młodzieżowych, umiejętności promowania edukacji medialnej, włączenia społecznego, przedsiębiorczości i aktywnego obywatelstwa młodzieży

3) Szkolenia dla młodzieży – realizowane przez pracowników młodzieżowych, którzy uczestniczyli w międzynarodowym szkoleniu i będą je prowadzić w swoich krajach, z udziałem młodzieży w każdym z nich

- Wybór uczestników/pracowników młodzieżowych do szkolenia trenerów bez względu na ich rasę, płeć, pochodzenie etniczne pochodzenie, przekonania religijne, niepełnosprawność itp., aby zapewnić brak dyskryminacji ze względu na te cechy;

-zapewnienie, że proces selekcji będzie obejmował przesłanie CV i listu motywacyjnego, opisującego gotowość kandydata i jego wizję szkolenia, a także dzielenie się doświadczeniem i umiejętnościami w pracy z młodzieżą. Jeśli kandydat zostanie zatwierdzony po dokładnej analizie dokumentów, zostanie przeprowadzona rozmowa kwalifikacyjna z komisją, w której nie będzie konfliktu interesów. Dla nas kluczowe jest, aby wybrać zmotywowanych i doświadczonych ekspertów z odpowiednim doświadczeniem w pracy z młodzieżą.

WP4 Wydarzenia upowszechniające

1) Wydarzenie upowszechniające FM

2) Wydarzenie wirtualne 1 Akademie Austria

3) Wydarzenie wirtualne 2 LP University

4) Wydarzenie wirtualne 3 UF Polska

5) Strona internetowa i Facebook projektu

6) Drukowanie i udostępnianie produktów
Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Edukacji i Kultury (EACEA). Unia Europejska ani EACEA nie ponoszą za nie odpowiedzialności.