Wszystkie produkty projektu zostały utworzone, można je pobrać poniżej:
WP 2 А1 RESEARCH-Methods- ENG-WebWP2A3 HANDBOOK ENG WebWP2A2 Methodology ENG WebWP 2 А1 RESEARCH-Risks-ENG WebW dodatku stworzyliśmy videa dostępne an naszym kanale Youtube:
https://www.youtube.com/@PRV-EuropePartnerzy projektu:Lider: Stowarzyszenie „Follow me” Dobrich, Bułgaria
Organizacje partnerskie:
E10007286 Akademie für politische Bildung und demokratiefördernd e Maßnahmen Austria Oberösterreich Linz
E10197262 UNIVERZITET MAJKA TEREZA VO SKOPJE Republika Macedonii Północnej SKOPJE
E10285278 STOWARZYSZENIE URBAN FORUM Polska Małopolskie Kraków
Priorytety i tematyRozwiązanie problemu transformacji cyfrowej poprzez rozwój gotowości cyfrowej, odporności i potencjału.
Podnoszenie jakości, innowacyjności i uznawania pracy z młodzieżą.
Promowanie aktywnego obywatelstwa, inicjatywy młodych ludzi i przedsiębiorczości młodzieży, w tym społecznej.
Przedsiębiorczość.
Potrzeby, które chcemy zaspokoić, realizując projekt, to:- potrzeba doskonalenia/aktualizacji umiejętności, wiedzy i kompetencji pracowników młodzieżowych w celu zapobiegania zagrożeniom
związanym z korzystaniem z sieci społecznościowych (w tym cyberprzemocy, podążania za niebezpiecznymi trendami wirusowymi na TikToku, takimi jak wyzwanie „Mleko w skrzynce”, wyzwanie „Blackout” itp.; fake newsów/dezinformacji; uzależnienia od internetu, niebezpiecznych spotkań z nieznajomymi, kradzieży danych osobowych i finansowych, braku kontaktu twarzą w twarz i umiejętności interpersonalnych, izolacji społecznej i obniżonego samopoczucia psychicznego, w tym uogólnionego lęku, lęku społecznego i depresji itp.);
- potrzeby uczenia się i stosowania innowacyjnych metod, instrumentów i praktyk w dziedzinie bezpieczeństwa cyfrowego;
- potrzeby rozwijania wysokiej jakości umiejętności pracowników młodzieżowych w celu promowania edukacji medialnej, włączenia społecznego, przedsiębiorczości młodzieży, demokracji, aktywnego obywatelstwa i komunikacji bez przemocy;
- potrzeby zwiększenia świadomości zagrożeń związanych z mediami społecznościowymi i poprawy zapobiegania niebezpiecznym kontaktom w internecie;
- potrzeby poprawy jakości i wizerunku pracy z młodzieżą.
Pracownicy młodzieżowi potrzebują zaktualizowanych umiejętności na poziomie europejskim, jak uczyć młodzież, jak zapobiegać zagrożeniom w mediach społecznościowych (w tym cyberprzemocy, rozpowszechnianiu i wierzeniu w dezinformację oraz fałszywe wiadomości, na przykład dotyczące COVID-19 i szczepień) oraz rozwijać krytyczne myślenie, aby podejmować świadome decyzje dotyczące swojego zachowania w Internecie i nie narażać się na niebezpieczeństwo. Oglądając filmy przedstawiające osoby podejmujące ryzykowne wyzwania w mediach społecznościowych, można zauważyć pewien trend: większość uczestników to dzieci, nastolatki i młodzi dorośli. Chociaż częściowo można to przypisać młodszej grupie użytkowników mediów społecznościowych, istnieją również psychologiczne i fizjologiczne wyjaśnienia gotowości wielu nastolatków do podejmowania niebezpiecznych wyzwań. Po pierwsze, pragnienie przynależności do grupy jest szczególnie silne w okresie dojrzewania. Dzieci i nastolatki są najbardziej podatne na te niebezpieczne wyzwania ze względu na potrzebę przynależności. We wczesnej adolescencji i okresie dojrzewania dążymy do akceptacji ze strony rówieśników.
Grupy docelowe projektu to:- Pracownicy młodzieżowi, liderzy młodzieżowi,
- Młodzież
- Pracownicy socjalni i inni specjaliści pracujący bezpośrednio z młodzieżą
Działania:WP1 Zarządzanie projektem
WP2 Opracowanie rezultatów:
1) Badania nad aktualnymi metodami zapobiegania zagrożeniom w sieciach społecznościowych
2) Innowacyjna metodologia zapobiegania zagrożeniom w sieciach społecznościowych
3) Podręcznik dla pracowników młodzieżowych pracujących w dziedzinie bezpieczeństwa cyfrowego, zawierający odpowiednie wskazówki, narzędzia i programy dotyczące wdrażania treści metodologii
WP3 Szkolenia dla pracowników młodzieżowych i młodzieży:
1) Przygotowanie do szkolenia dla trenerów
2) Międzynarodowe szkolenie dla trenerów mające na celu poprawę kompetencji cyfrowych pracowników młodzieżowych, umiejętności promowania edukacji medialnej, włączenia społecznego, przedsiębiorczości i aktywnego obywatelstwa młodzieży
3) Szkolenia dla młodzieży – realizowane przez pracowników młodzieżowych, którzy uczestniczyli w międzynarodowym szkoleniu i będą je prowadzić w swoich krajach, z udziałem młodzieży w każdym z nich
- Wybór uczestników/pracowników młodzieżowych do szkolenia trenerów bez względu na ich rasę, płeć, pochodzenie etniczne pochodzenie, przekonania religijne, niepełnosprawność itp., aby zapewnić brak dyskryminacji ze względu na te cechy;
-zapewnienie, że proces selekcji będzie obejmował przesłanie CV i listu motywacyjnego, opisującego gotowość kandydata i jego wizję szkolenia, a także dzielenie się doświadczeniem i umiejętnościami w pracy z młodzieżą. Jeśli kandydat zostanie zatwierdzony po dokładnej analizie dokumentów, zostanie przeprowadzona rozmowa kwalifikacyjna z komisją, w której nie będzie konfliktu interesów. Dla nas kluczowe jest, aby wybrać zmotywowanych i doświadczonych ekspertów z odpowiednim doświadczeniem w pracy z młodzieżą.
WP4 Wydarzenia upowszechniające
1) Wydarzenie upowszechniające FM
2) Wydarzenie wirtualne 1 Akademie Austria
3) Wydarzenie wirtualne 2 LP University
4) Wydarzenie wirtualne 3 UF Polska
5) Strona internetowa i Facebook projektu
6) Drukowanie i udostępnianie produktów